Festiwal Sztuka i Dokumentacja | Art & Documentation Festival | ||
o nas about |
idea | zasady uczestnictwa rules of paricipation |
archiwum archive |
kontakt contact |
mapa strony site map |
<<< back
| The Festival's Idea - Scroll down for English version Festiwal Sztuka i Dokumentacja - IDEA FESTIWALUIDEA OGÓLNA Dokumentowanie sztuki nabrało szczególnego znaczenia wraz z pojawieniem się awangardowego dzieła sztuki, które jest nieorganiczne (według Peter Burger "Teoria awangardy"). Wywodzi swoje formy z kolażu, montażu (fotomontażu, montażu filmowego). Jest powiązane z przestrzenią realną (environment, instalacje), bądź oparte na czasie (akcji na żywo), wreszcie jest konceptualną ideą. Jego cechą jest hybrydalność form i ambiwalencja znaczeń. Współczesne dzieła sztuki nadal korzystają z dziedzictwa awangard. Dokumentowanie tego rodzaju dzieł jest częścią procesu kształtowania form i tworzenia znaczeń. Dokumentacja zyskuje dużą autonomię. Nie tylko daje świadectwo (nadal), ale też stanowi kolejną warstwę dzieła sztuki. Zarazem ta właśnie sytuacja otwiera nowe perspektywy. Dokumentacja nie oznacza li tylko odtworzenia. Dokumentalista może dodać coś do sztuki. CEL Festiwal "Sztuka i Dokumentacja" jest ukierunkowany na dwie grupy celów. SPOSOBY REALIZACJI Ogólnie: Festiwal "Sztuka i dokumentacja" dotyczy wszelkich aspektów dokumentacji sztuki: dokument filmowy, dokument fotograficzny, strona internetowa, tekst/esej krytyczny, wydawnictwo multimedialne, druki (gazeta, periodyk, katalog), program TV, program radiowy. Festiwal "Sztuka i dokumentacja" odbywa się co roku. Główna wystawa festiwalowa dotyczy dokumentacji wykonanej w roku poprzednim. (W pierwszej edycji '09 dopuszczona została wyjątkowo także dokumentacja z roku 2007.) Inne wystawy festiwalowe mogą podejmować rozmaite tematy związane z dokumentacją sztuki. Prezentacje dokumentacji sztuki są powiązane z wymianą refleksji teoretycznej na temat rozmaitych aspektów zagadnienia dokumentacji sztuki. Wraz z festiwalem uruchamiamy stronę WWW z informacjami o zawartości archiwum i zasadach korzystania ze zgromadzonej dokumentacji sztuki. Art & Documentation Festival - THE FESTIVAL'S IDEAGENERAL IDEA Documenting art gained its particular meaning with the appearance of an avant-garde, non-organic work of art (according to Peter Burger's Theory of the Avant-garde). It derives its forms from collage, montage (photomontage, film montage). It is connected with a real space (environment, installations), or it is based on time (live action), and finally it is a conceptual idea. Its feature is a hybrid of forms and an ambivalence of meanings. Contemporary works of art still use the avant-garde legacy. Making documentation of that kind of work is a part of a process of shaping forms and making meanings. Documentation is gaining its autonomy. Not only does it testify (still), but also makes a next layer of an artwork. At the same time, the situation opens new perspectives. Documentation does not solely mean reconstructing. A documentalist can add something to art. AIMS The Art and Documentation Festival has two main purposes. MODES OF PRODUCTION Generally: the Art & Documentation Festival focuses on all aspects of art documentation: film, photograph, website, critical text/essay, multimedia or printed publication (newspaper, periodical, catalogue), TV or radio program, etc. The Art & Documentation Festival takes place every year. The main festival exhibition focuses on the documentation completed in a preceding year. Other festival exhibitions can take up various topics associated with art documentation. The presentations of art documentation are connected with the exchange of theoretical reflection on various aspects of the art documentation issue. On the web site there will be information on the archive's content provided, as well as on the ways the collected art documentation can be used by wider public. |
|